Kusin vitamin ger mig energi


Många dagar när jag kommer hem från skolan så är jag helt stressad. Jag bär ofta på matvaror och är lätt svettig efter promenaden hem. Huvudet är fullt med nya saker som jag måste bearbeta och så måste jag planera vad jag ska göra under kvällen.
 
Jag fick lära mig av Per Lange en gång, att när man känner såhär så ska man sätta sig i soffan och göra ingenting i tjugo minuter. Då varvar man ner och kan bearbeta allt man tagit in. Det funkar så himla bra. Stressen bara rinner av en och man känner sig lite lätt på nytt född när man sedan tar tag i saker efter sin 'time-out'. 
 
Vad jag ofta gör direkt efter min time-out nuförtiden är att jag skypear med min kusin. Vi pratar om skolan, kompisar och om spelen vi spelar på våra gadgets. Det är underbart hur vi kan bo så lång ifrån varandra, vara i helt olika åldrar men ändå ha så mycket gemensamt att snacka om. Ofta skypear vi i mer än en timme. 
 
 
Kusin med katten Sigge.
 
Efter det tar jag tag i mig själv och får saker gjorda. Oftast i alla fall.. Meow. 

Say Something
er far

Miau

2014-03-20 @ 08:52:25
Mamman

Blir tårögd.. Ni är underbara! :)Ja, Katten också.. ;)

2014-03-20 @ 09:41:42

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback