A mixed inlägg.


Varje dag så ri-sch-ra-sch-ar vi till skolan. Sen får jag ledigt till klockan 18. Då brukar jag först sova halva dagen och den andra halvan försöker jag vara ute. Är jag hemma är det för att jag städar eller tvättar eller nåt. När jag är ute så kör jag hiking, biking eller bara trivselwalk i stan. Kommer hem, gör lite situps å armhävningar oftast, äter ett snack å går till skolan. Hemma igen så fixas de med läxor, mat, lek, dusch å nattinatti. Sen går jag till mitt rum och hänger med mina svenska vänner halva natten både i telefonen och på datorn och surfar sönder om dagens intresse som kan vara allt från klättring till vart jag ska bli full. Jag somnar vid... 2? ne 3 e de nog nästan varje natt. Sen vaknar jag oftast av att W kommer till min säng vid 5-6 snåret å sen ringer klockan vid sju. Fixar barnen, äter frukost och ri-sch-ra-sch-ar till skolan.
 
Nu har jag bott här i tre veckor och allt känns gött. Ingen stress, inget jag missar, inget jag måste och inget jag borde. Jag har bokat det här livet ett år framåt och behöver inte fundera på vad nästa steg ska vara än. Det känns så skönt att ha lämnat juicebaren och det ansvaret bakom mig och nu bara softar mig igenom dagarna. Det finns däremot lite grejer som jag saknar från Sverige och om någon skulle vilja posta de hit skulle det vara guld värt!
 
CHIPS (sourcreamnonion, sourcreamnonionrings, svenskalantchips)
BACON (asså, här är baconen typ runda å smakar inte alls likadant.. wtf?!)
Godis (fizzybubblizz, hallonlakritsdödskallar, småbrunaspöken, punchpraliner, nappar, dumle)
Tandkräm (sensodyne mot ilningar)
Lingonsylt
Munsårsplåster
Mammascansköttbullar
OB-tamponger
BEA (bearnaiesås!)
Barnängen aloeveraschampoo
Laktosfri mjölk
 
Och ja, jag vet att vissa saker kan vara svåra att skicka på posten... då får ni bara tänka lite längre å komma hit med det helt enkelt! ;D Adressen hit hittar ni på min wall på fb om ni är vän med mig där, please make my wishes come true!
 
Lite bilder från vandringar å sånt:
 
Joggingrunda i skogen en vacker dag.
 
 
Powerwalk i skogen och vafan är det i träden? typ.. såntdär.. skogsadventure?
 
 
Powerwalk igen och ja, jag gick över bron för jag e fett kool nuförtiden!
 
 
Skitsnygga halvanakna bergsklättrare som jag mer än gärna går och tittar på på dagarna.
 
 
Streetart en utekväll. I övrigt har Chamonix typ en fläckfri stadskärna.

Say Something
Jerker

När får vi se dig på den där bergsväggen? Vore ju verkligen kul!

Svar: Förhoppningsvis snart! Jag vill men måste bha våga prata med folk.
Caroline Josefin

2012-09-24 @ 09:15:01

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback