Frukoststund är ej lugn


Vaknar av att A skriker på nedervåningen. Han skriker åt sin pappa på franska. Pappan pratar tillbaka. Jag spetsar öronen och försöker verkligen höra och förstå de franska orden som han bara vräker ur sig. Det handlar om att 'du är knäpp' 'jag mjölk vill inte' 'stor pojke' och sen, som från ingenstans, kommer det ett 'fuck' från denna lilla pojke. Det blir tyst. Det där var inte okej. Jag känner den iskalla stämningen upp till övervåningen och spänner mig i kroppen när jag hör hur basstämman går igång och A får sig en rejäl utskällning! Tillbaka..blir det ju. Efteråt blir det helt tyst och jag hör hur skedarna slår lite lätt i tallrikarna när familjen fortsätter äta sina frukostflingor. Det yttras nästan inga ord alls och 10min senare är alla ute ur huset. Ja jävlar vilken trevlig morgon.

Jag drar mig upp, fixar till mig lite, drar in till stan och hämtar upp ett kort jag ska ha för att åka buss å låna böcker å sånt och drar sedan hem igen. Nu ligger jag här i sängen och funderar på om jag ska gå ut igen eller bara softa sönder här hemma. Tufft jobb asså...

 


Say Something

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback