A day of travels


Jag gick upp klockan 06:00. Tog transfer till Geneva klockan 07:10. Sedan blev det en lång väntan inför att ta flyg till London Luton 10:35. Från flygplatsen tog jag en buss till London Luton trainstation 10:55. Därifrån hoppade jag på ett tåg till Kings Cross 11:36. Sedan fick jag äntligen TRÄFFA MAYE!!! Vi gick på en 6h girltalkpromenad och åt sjukt fettig och friterad mat. Nu har jag lite ont i magen idag, men det får det vara värt. Magen är ju inte van vid att äta skräpmat längre.. det finns ju liksom inte i Chamonix. Efter ett fantastiskt möte med Maye så vart det iväg för att ta tåg till Preston 18:30. Sedan var jag egentligen suppose to byta tåg där i Preston.. men det tåget jag satt på var försenat så jag missade mitt anknytande tåg. Med lite panik i kroppen (eftersom att nästa tåg till Benjamins lilla hemstad inte gick förrens efter två timmar) så lyckades jag få tag i en liten tant som skulle köra till Blackpool. Jag vet inte om det bara är hon eller om alla i norra England liksom är superschyssta men hon gave me a ride hem till honom. Så, jag åkte med en främling från Preston till lilla St Annes, och nu är jag här. I Benjamins rum där han spenderade sina tonår. Han har typ tusen planer på vad vi ska göra de här 3 dagarna och det börjar nu med en full english breakfast. BACON!! 

Say Something

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback