Learn french and be happy!


Nytt projekt på G! Jag ska gå på lektioner i franska här i Chamonix! Så just nu sitter jag och läser en massa info om CSN. Det är ju sådär lagom kul.. Anledningen till att jag ska ta franskalektioner är ju för att jag har bott här i alperna i ett år nu men franskan är ändå inte på topp. Att beställa en baguette och fråga hur någon mår går ju finfint. Men när det kommer till det där 'tjena hur är läget? läste du den där artikeln om hur '33 anledningar till att feminism behövs' har exploderat på internet och också blivit översatt till engelska? Gud vad jag skulle vilja möta den personen/personerna som satte ihop det!'. Det där med att liksom ha en konversation om vad man tycker och tänker känner jag ju inte att jag kan ha på franska. Därför ska jag nu lära mig det. Sådetså.
 
Detta betyder också att det inte blir någon mer sverigeresa för mig i sommar. Franskakursen börjar den 17e Juni och slutar den sista veckan i augusti.. MEN alla mina älsklingar, ni är mer än välkomna att besöka mig här!! 
 

Say Something
Maya Rosengren

Jag kommer snart, loooovar!
Då får du beställa kaffe till mig på franska! ;)

Svar: Det ska jag absolut göra!! <3 Och kanske ett glas med vin eller två.
Caroline Josefin

2013-06-10 @ 17:08:27
URL: http://sjoman.blogg.se/

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback