Feminist - Javisst!


 Det som komma skall är inte skrivet utav mig:

 

"Jag har en vän som jag beundrar väldigt mycket, Charlotte heter hon. Hon har startat ett barnhem i Tanzania. När Charlotte berättar om sitt barnhem i Tanzania får hon ofta höra: Fan vad fint, va bra att du gör nånting! Men ännu oftare, och jo det här är faktiskt sant, får hon höra att hon inte gör nog. Att Tanzania inte är det land som behöver hjälpen mest. Just nu. Hon får höra att hon bryr sig om fel saker.

 

Vilket jag ofta får höra själv. Det får alla feminister. Varför är du upprörd över din situation i dagens samhälle, borde du inte bry dig om verkligt viktiga saker, som kvinnornas roll i Afghanistan, eller Kina, eller Bangladesh, herregud, hur kan du uppröras av att bli kallad gnällfitta när kvinnor stenas för att ha varit otrogna, hur understår du dig att klaga över minsta lilla?"

 

- Hanna Hellquist - en feminist som blir hörd. Jag blir så glad när jag läser saker som jag själv skulle ha velat skriva och förmedla till omvärlden. Läs mer av hennes visdom här.

 

 

(och ja, bloggförändringar är på gång.)


Say Something
Tina

Fin blogg =)

Svar: Tack så mycket!! =)
Caroline Josefin

2013-06-10 @ 18:36:08
URL: http://photobytina.blogg.se/

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback