Nästa steg


Jag har påbörjat en ny era i livet. Jag har tagit några kliv in i nästa plan.
 
Utbildning
 
I vintras så satt jag och fajtades med ansökningar till olika skolor. Jag hade äntligen kommit på vad jag ville plugga och nu var frågan bara vart jag ville göra det. Jag satt inne många nätter på studyabroad.se och kikade på universitet över hela världen. Sverige var det ingen talan om. Jag var inte redo för att flytta hem till hemlandet än. Jag knåpade ihop ett personligt brev och fyllde i alla papper som behövdes för att söka till Hawaii Pacific University och Dublin Business School. Jag blev accepterad till båda. HPU skickade hem ett guldkantat certificat på att jag minnsann hade kommit in på deras fina skola. Jag tackade nej. DBS skrev ett mejl till mig om att jag hade kommit in på deras Bachelor in Business Management. Jag tackade inte riktigt nej.. men sa att jag nog inte var intresserad. Kort därefter fick jag ett annat mejl av DBS.
 
Det var detta mejl som vände upp och ner på min tillvaro. Det var det mejlet som fick mig att säga upp mig från mitt jobb och påbörja nästa steg i livet. I detta mejl så förklarade nämligen DBS för mig att min ansökan var riktigt bra. Att mina tankar och funderingar över businessvärlden var så utvecklade att de skulle va beredda på att ta in mig direkt på deras Master in Science of Management Practice istället. Det ända jag behövde komplettera min ansökan med var ett CV. 
 
Detta besked var helt otroligt, overkligt, och till en början förstod jag ingenting. Sen när jag lyckades få ihop mina tankar så kom jag fram till att det är det här jag ska göra. Business Management är min grej och det kunde DBS förstå genom mitt personliga brev. (Här kan du läsa mitt personliga brev) Även om jag inte kommer in på Mastern så har jag bestämt mig för att gå Bachelorn.
 
Så, om fem veckor flyttar jag till Dublin och påbörjar nästa steg i livet. Och vet ni vad? Även om det känns riktigt ledsamt att lämna underbara Chamonix så känns det helt rätt!
 
 
 
 
 

Say Something
Maya Rosengren

AAH! Grattis snyggefis. Du kommer inte vara långt ifrån mig, några timmars tågresa bara. :D

Svar: Absolut! En båtresa.. (:-s) och en tågresa ifrån!
Caroline Josefin

2013-07-21 @ 16:23:13
URL: http://sjoman.blogg.se/
Nina (PGM)

Underbart Jossan! Nu har jag två anledningar att resa till Irland: att besöka dig och min syster (hon jobbar på Manpower där). Stor grattiskram från PGM :-)

Svar: Yes! Du borde absolut komma och hälsa på!! Jobbar hon i Dublin?
Caroline Josefin

2013-07-22 @ 08:45:11
Karro

Gud vad roligt för dig! Grattis! Skönt att det känns rätt också, det är många som har svårt att hitta just det som känns rätt. Häftigt att de verkligen ville ha dig så mycket att de mejlat "snälla kom hit" typ :P

Svar: Tack! Det känns helt otroligt! Men du då, som går läkare, går du i Sverige?
Caroline Josefin

2013-07-22 @ 20:40:34
URL: http://www.medstudent.blogg.se
Maya Rosengren

What? Inte en båtresa? Man kan ju bara ta tåget, eller?

Svar: Va? Från Dublin? Dublin ligger ju på en Ö?! Haha
Caroline Josefin

2013-07-23 @ 19:09:30
URL: http://sjoman.blogg.se/
Karro

Sv: Ja jag går i Lund, trivs väldigt bra men det är klart utlandsstudier lockar! Dock är jag inte lika modig som dig så att jag vågar åka iväg själv, och sen så är det lite krångligt med läkarexamen för Sverige har en läkarutbildning som skiljer sig från alla andra länder så då måste man göra lite komplettering sen om man har utländsk examen. Men jag är sugen på en utbytestermin, och att skriva examensarbetet utomlands! :)

Svar: Lund ska ju vara riktigt bra!! Jag förstår. Läkaryrket fungerar ju inte riktigt likadant överallt. Lycka till med utbildningen! Ni behövs!! :D
Caroline Josefin

2013-07-24 @ 17:59:59
URL: http://www.medstudent.blogg.se
Karro

Sv: Tack och lycka till du med! :D

2013-07-24 @ 21:37:31
URL: http://www.medstudent.blogg.se

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback