Beautiful snow is beautiful


På den senaste tiden så har jag skrivit mycket om hur knäppa de är i Frankrike och vad de gör otroligt kasst som t.ex att parkera och det där med havregrynen som fortfarande är helt oförståeligt. Men mycket är ju också bra med Frankrike! Eller ne, inte Frankrike men Chamonix!! 
 
Igår vandrade jag hemåt klockan fem på morgonen efter att ha druckit vin och kollat på film. Det snöar något otroligt mycket, så mycket att plogarna inte riktigt hinner med, och jag har inga vantar, ingen mössa, ingen halsduk och endast ett par sneakers på mig på fötterna. Det är minusgrader ute och snöflingorna är gigantiska. Jag får massor av snö i håret, i nacken, på händerna och i skorna. Men jag fryser inte ett dugg. Det blåser inte här. Jag ÄLSKAR att det inte blåser här. I Sverige är snö ofta lika med kallt och jävligt men här, här VILL vi ha snö. MASSOR av snö så att man kan få en fantastisk dag i bergen. För här är snö inte lika med jävligt, här är det lika med amazing. Och det tänker jag på när jag vandrar. Hur det hade varit awful att vandra såhär i Sverige och att det hade varit så mörkt och grått. Här är det aldrig riktigt mörkt. Månen lyser alltid starkt under nätterna. Månen är helt sjukt vacker här. Jag tror jag är lite kär i Cham. 
 
Imorgon blir det boarding igen och vi får la se hur mitt revben klarar sig... again.. no pain, no gain. Nu har halva säsongen gått och då är det dags att 'go crazy' som alla säger. Det är nu man ska ge allt i bergen. Köra sjuka offpist rundor nerför sjuka drops och försöka sig på de stora kicksen. För när halva säsongen har gått så måste man test your limits för att bli bättre och skulle det vara så att man bryter ett ben eller två så åker man bha hem till morsan igen. Det är liksom lugnt för man fick ju ändå en halv säsong. Önska mig lycka till imorgon så kööööör vi!! 

Say Something

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback