Sweden I am ready!!!


Den 20e - 27e befinner jag mig i södra Sverige. Det ska bli fetmakul och framför allt sjukt mysigt. Idag har jag en skolfri dag dvs en dag då jag inte ens tillåter mig själv att plugga. Man behöver ju liksom vila hjärnan... så då går hjärnan igång på annat. Jag har inte bara möblerat om och städat hela lägenheten idag utan också lyckats skribbla ner en hel lista med saker jag vill göra/köpa/äta i Sverige.
 
Här är vad jag vill hinna med att göra:
- Köpa en osthyvel
- Gå till optikern och skaffa nya brillz
- Ta och skriva ut en bild på mina syskon + småkusiner
- Gå igenom mina lådor på vinden ännu en gång och ta med saker hem till Dublin
- Kolla på/Köpa ett par vita converse i läder
- Kolla på/Köpa ett par svarta boots
- Gå till frisören och blondera håret. (Ja, jag ska täcka över min fula blondgula utväxt och bli helt PLATINA typ)
- Köpa luftmadrasser
- Gå till tandläkaren och knipsa av den där metallstången som sitter helt löst i underkäken och river min tunga varje dag. Jag har inte råd att laga den och vill inte ha den kvar. Man kanske kan knipsa av den själv med en metallknipsgrej? eller.. aja.. whatever
 
Saker jag vill köpa och ta med hem till Dublin:
- Esterellachips
- Marabouchoklad
- Skumtomtar
- Gifflar
- Kanelbullar i tub (om det finns)
- Aromatkrydda
- Grllkrydda
- Räkost
- 100 tamponger
- Nässpray
- Alvedon
 
Vad jag vill hinna med att äta:
- Mammas hemmagjorda lussebullar
- Bacon
- Sushi
- Hämtpizza (Asså, här i Dublin kostar en hämtpizza typ €10 - €12 !!!! Så det är för dyrt att unna sig)
- Grön och Röd på Tamnack Thai
- Hel grillad kyckling (Här i Dublin så täcks ALLT med bredcrums/frityrdeg)
- Räkor! (Alla räkor här är fulla med bajsstränger)
- Kräftstjärtar i lake
- Mums Mums
- Rostbiff
- Risgrynsgröt
 
Nu KAN det vara så att jag har GLÖMT någonting... eller? 
 
Bild från besöket i Sverige för ett år sedan. Oj vad mycket som har hänt sedan dess..
 

Say Something
Lucy

I've got 99 tampons but I'm missing one.

Svar: I've got 99 friends but you're the best one
BusinessBird

2013-12-08 @ 19:58:39
Mamman

Bakade fler lussebullar i helgen då dina systrar och kusiner också tycker om dom. :) Räknar ner dagarna tills jag får krama om dig igen! Ja, tänk så mycket som händer på ett år, fast dagarna "bara går"... Kramar!!

2013-12-09 @ 10:05:43

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback