To book or not to book.


Nejmen, det där gick ju inte så bra.. Jag har bara 4 lånedagar kvar nu. 4. Jag är fast mitt i tredje kapitlet. Nu på morgonen så valde jag också datorn framför boken. Datorn har liksom mycket mer att erbjuda på något sätt. Boken bjuder liksom på en lång historia medans dagensnyheter.se bjuder på flera små historier. Historier som är aktuella nu. Historier som gör skillnad i den här världen och som faktiskt betyder något. Den där kärlekshistorian i boken intresserar inte mig alls när jag kan läsa att de hittade en granat vid kalmars stadsmur eller om Boston eller om Kim Jong-Un. ( Har ni sett alla posts om diktatorn på 9gag.com BTW? Såååå skojjiga! Hihihi! )
 
Det kan också vara för att jag befinner mig i min egen världshistoria. Den där boken gör mig liksom inte ett dugg när jag sitter här själv med kärlek och frihet och not a care in the world typ. Boken får nog åka tillbaka till biblioteket utan att vara färdigläst av mig. Den gör sig bättre i händerna på någon annan som känner att de behöver fly vardagen lite... Själv lutar jag mig tillbaka i min limegröna bikini, tar ett djupt andetag och njuter av solen och Mont Blanc. Idag ska jag nog bara äta jordgubbar till lunch.

Say Something

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback