Indignation


Jag har ingen aning om vad det betyder. Ordet alltså. Indignation. Ska väl kolla upp det. För det heter boken som  jag läser just nu. Varför läser jag ännu en bok frågar ni er då? Jo, för att utmana mig själv än en gång.
 
En bästis sa till mig en gång, angående att gå till gymmet, att man får inte sätta för höga mål. Sätter man ett mål på att 'nu ska jag fan till gymmet 4 ggr i veckan!!' och sen inte når upp till det då blir man besviken på sig själv. Man blir också okej med att inte nå upp till målen. 'Det är lugnt om jag inte går idag heller för jag gick ju inte igår så jag kan ändå inte nå upp till 4ggr denna veckan'. Man hamnar liksom i 'whatever'-mode. Boken som jag lånade förut var ju fan lika tjock som bibeln. Fatta att sätta ett högt mål. Liksom låt oss läsa denna tegelstenstjocka bok när vi inte läst något alls på ett halvår. Ne, det gick inte. Så, jag gick tillbaka med den boken och lånade en betydligt kortare bok. Smalare. Med större text. Något jag klarar av.
 
Nu har jag läst mer än halva. Jag blir stolt över att jag läst mer än halva. Det är så det ska vara när man sätter mål. Man ska känna att man kan nå dem och att man blir glad när man är på väg dit. Vi får se om det funkar hela vägen. Boken är bra so far.
 

Say Something
jrk

Den första boken kanske var illa skriven och tråkig? "Indignation" är den känsla du hade när du såg tits and clits bild. Precis den: en ilska över att något är moraliskt fel.

2013-04-24 @ 08:16:31

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback