En annorlunda joggintur


Minst sagt! För det första så vart joggingturen på 1h och 15min. Liksom wtf? VART kom det ifrån? Jag gick hela vägen till helikopterplattan och sen joggade jag hem. När jag gick dit så vart jag med om ett annorlunda bondgårdsbesök. Eller.. besök och besök.. men förbipasserande besök liksom. Bondgården ligger mitt emot helikopterplattan men på andra sidan floden. Jag har gått förbi där förut men detta var under hösten. Den här gången var annorlunda eftersom att det helt plötsligt fanns massor av djur runtomkring. Det allra första jag möts av är detta:
 
 
6 hästar i en inhägnad på 10x20m, utan hö och med ett minimalt solskydd som inte räcker för alla. Hästarna är superduper skitiga och hängiga och mitt hjärta blöder lite. usch vad hemst va? Men det tar inte slut där. Det stank. Hästbajs. STANK! Hästarna står i sin egen gödselstack. I sitt eget bajs. Schysst bete liksom? Jag brukade tycka att hästarna på ridskolorna i Sverige, som hängde i bruna-grön-fläckiga hagar, hade det dåligt.. Usch å fy. Stackars hästar.
 
Jag vandrar vidare typ 6m och möts av detta:
 
Ser ni där, längst in i bilden, det lilla lammet? Som liksom är utanför sin inhägnad? Jo, lamm är ju svåra att hålla inne men med tanke på att jag precis har sett hur hästarna hade det så undrar jag hur länge det där lammet har stått där ute.. FårMamma stod precis innanför gallret och bääade. usch. Å hundarna i bild. söta va? Tills en av deras valpar dök upp och de började skälla hysteriskt på mig båda två. Jag har ju lite lätt hundskräck.. men VAFAN, vem har inte det efter att ha sett de där hästarna å det där lammet och det liksom inte är någon bonde i närheten. Jag går. I exakt samma takt som innan och tänker bara på att inte få någon adrenalinkick, för det känner de av.. eller hur? När man blir sådär rädd. Efter ett tag när jag lyckats gå runt en krök så slutar de och vänder tillbaka. Usch. Vem vet vad de är kapabla till? Med en valp och på sin egen mark utan någon ägare i närheten. Ne Usch!
 
Runt kröken sedan möttes jag av detta:
 
Väldigt fin utsikt för får som betar på.. på tallbarr? Ne, fått nog. Tack och hej. Här går jag ALDRIG förbi igen och FUCK FRANCE. Det är så mycket som är fel med detta land. Usch och återigen USCH.
 

Say Something
Pappajrk

Du är en sån bra människa. Nästan för svensk, när man läser sånt här. Kram, saknar din knasiga person JÄTTEmycket.

Svar: Jag saknar dig JÄTTEmycket!! Fina Papi! <3
Caroline Josefin

2013-04-27 @ 07:55:24

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback