Zzzz.


Igår ri-sch-ra-sch-ade vi iväg till skolan i full fart, lite försenade men i tid efter en skittradig morgon med barn som vägrade allt. Det får mig att fundera över om man ens ska skaffa barn fan.
Jag sov heeeeeeeela dagen. Gjorde inte ett skit. Förutom att uppdatera här. 
När vi sedan hämtade barnen så sprang dem fram och kramade mig och det var inga problem att ri-sch-ra-sch-a hem. Väl hemma hade vi en sjukt trevlig kväll med bilar, pizza, ponnies och super tom på tv. Vid läggdags var det inga problem att få W i säng, vilket det annars alltid är, och jag å A kollade på favoritprogrammet Top Gear i tvrummet tills han somnade. Det får mig att fundera på att det är nog värt att skaffa barn ändå.
 
Idag har jag tänkt att jag ska ut å cykla i stan. Eller i bergen. Eller längs med kanalen. Eller nåt. Jag hittar ju inte här så det är väl bara cykla iväg och se vart jag hamnar helt enkelt. Om jag ens hamnar någonstans. Jag är så himla trött. Att skapa nya relationer, att vara i ett nytt land, att inte ens kunna äta ordentligt för det bara finns vitt bröd och yoghurt, att vandra i bergen, ta hand om on/off skrikande ungar... det tar på krafterna.
Jag har också börjat fundera på hur jag ska lyckas ragga upp lite vänner.. Har ni några ideér?
Det ligger ett hotell down town som ägs av svenskar och according to the net är det dit du ska gå om du vill ha some swedish girls, å det vill jag ju... fast inte riktigt på det sättet kanske. Sen gäller det väl att hänga i stan antar jag. Dricka en öl... själv.. och se om det finns någon och prata med. Jag har ju varit sjukt bra på att ha fett kul och möta nya folk i nattlivet den senaste månaden men inte riktigt på engelska eller franska. Självförtroendet sjunker en bit när man ska försöka verka naturlig och cool på ett annat språk.. 

Say Something

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback