Is this sugar?


Sitter vid matbordet och fixar monstersaker till imorgon då A ska ha ett monsterparty. Men mer om det imorgon.

I familjens matvanor finns det mycket socker. Till frukost är det chokladflingor och mjölk eller en nutellamacka. Till lunch blir det fruktyoghurt, kakor, pudding, crème brulee lr liknande. Sen har de mellanmål som ofta är en glass. Middag är en riktig middag såsom lasagne, pizza och pastasåser som ju är vanlig mat för en småbarnsfamilj men till maten dricker de typ saft... fast det är inte saft utan sirap som man blandar med vatten. Typ citronsirap, svarta vinbärssirap eller (den farligaste) peach iceteasirap! Efter middag följer alltid en efterätt såsom pudding, ost eller glass.

Jag tyckte jag var onyttig i Sverige... det är ju inget jämfört med detta. Så jag har lagt band på mig själv och faktiskt inte ens smakat en enda onyttig grej. Ingen glass, inga chokladflingor, ingen pudding och framförallt har jag inte smakat isteet! För det vet jag att jag kommer missbruka om jag börjar dricka det!
Igår vid middagsbordet frågade fadern mig om detta och skrattade lite när jag sa att jag inte vill äta så mycket socker (eftersom att jag är långt ifrån tjock!) men hans svar var nästan ännu roligare... "Det gör inte vi heller."

... ... ... Men hallåååååå djurskööötarn?! Du har ju en sockerbomb ståendes på bordet! Jag menar WTF?!


Say Something
Jerker

Det kanske är aspartam? Ännu värre...

2012-09-14 @ 15:45:40

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback