Mat-dag


Igår körde jag hard-core mat! Det börjades med att jag åkte till bästis jobb och lämnade matlådan (med baconinlindad kyckling från dagen innan som blev supergod!) till henne som hon glömt hemma. Då bjöd bästis mig på svensk morgonkaffe och en smaskig croissant. Då kom jag på att jag typ inte ens ätit croissanter nu när jag bor i Frankrike... skumt huh? Dagen löper vidare. Jag tackade för kaffet och drog mig mot tuben, next destination Covent Garden och UNDERBARA butiken David & Goliath! Väl där köpte jag två riktigt feta tjocktröjor och begav mig sedan till Chinatown. Vandrade runt lite och kikade på de knäppa maträtterna som finns i de små stånden och bestämmer mig sedan för ett där man köper spett med olika grejer på. När det är min tur så pekar jag på det på menyn som jag inte har en aning om va det är, betalar och får vänta en stund. När hon sedan räcker fram maten till mig så typ dör jag inombords! Hahaha! Vafan har ja beställt? Ett spett har en bläckfiskarm på sig fullt utrustad med sugproppar och äckliga hudlager, ett spett har någon sorts svamp på sig som liksom har växt i en klunga med långa skaft och små små hattar och det sista spettet har färska fiskbullar på sig. Till detta får man lite vinäger och färsk koriander. Jag skrattar för migsjälv och bha 'ska jag äta detta nu?' Bestämmer mig för att gå all in och stoppar en av svampskarorna i munnen. JÄVLAR vad stark det var!!! Typ marinerat i chilispad eller nåt! Mina ögon börjar rinna direkt och när jag tuggat svampen i munnen så klöks jag för den är seg och trådig. När jag lyckats svälja så plockar jag upp spettet med bläckfiskarmen på och för det mot munnen. Fråga mig inte varför men jag räcker ut tungan och slickar på en av sugpropparna.. klöks igen. Jag försöker bita av en bit men det är segt och kallt och äckligt och jag bangade. Förde in en av fiskbullarna i munnen istället. Gott. Otroligt starkt (jag gråter fortfarande) men gott. Ploppar i mig alla fiskbullarna och slänger sedan ifrån mig aluminiumfatet med resterande svamp och bläckfisk på, det får fan va. Plockar upp en servett ur fickan och börjar skrapa runt den i munnen. Jag behöver något som dämpar detta starka och får mig att sluta gråta, NU!

Vandrar några gator och befinner mig på Covent Garden igen. Ser ett 'bakpotatisstånd' och beställer en potatis med bacon i. Ståndet levererar snabbt och jag går iväg och sätter mig på ett staket i närheten. När jag stoppar potatis i munnen så försvinner den starka smaken direkt och när jag sedan stoppar en stor baconskiva i munnen så börjar jag nästan gråta igen, men av REN LYCKA! Jag älskar bacon!!!!! Det tog mig typ 2 minuter att stoppa i mig denna underbara dröm av potatis å smör å bacon sedan var jag på vandringsstigen igen. Tog tuben till piccadilly, köpte en kaffe och en chokladdonut och satte mig på 'guldtorget'. Läste lite i min bok, solade, åt lite donut, tittade på folk som spelade pingis och drack lite kaffe. Mmmmhmmm! Livet är fan bra. Sedan bar det av hemåt för att trycka i sig en hel pizza till middag! Idag är jag inte ett dugg hungrig!


Say Something

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback