Dokumentärer och I-landsproblem.


Vaknar upp vid halv ett och fastnar direkt vid datorn och svtplay. Dokumentärer om hur Sverige såg ut och funkade för bara 25 år sen gör mig förbannad och ledsen. Dokumentärer om 'lika rätt i samhället', feminism och AIDS som utspelar sig under mina födelseår. Så länge sedan men ändå bara 25 år... vi utvecklas snabbt och tack gode gud för det! Det var väl på tiden att vi låter folk vara folk i Sverige men allt det som hände hos oss DÅ händer i andra länder NU. Mer ska jag inte skriva för mer vet jag inte eller kan jag inte göra. Synd att alla inte kan få ha det lika underbart som jag har det just nu.
 
Idag har jag kört på ett riktigt I-landsproblem. Eftersom att jag fastnade vid datorn så glömde jag bort tvätten. Jag skulle verkligen vilja duscha men alla handdukarna är precis överförda från tvättmaskin till torktumlare... dumma mig. Jag ska nämligen ut ikväll. Planerna är lite sisådär för meningen var att vi skulle gå på bio å sen supa typ men så visar det sig att det är 'Bonfire Night' in the U.K. och alla engelsmän, engelsHEN, i staden ska fira detta. Så vill man verkligen sätta sig i en biograf när det kommer avfyras fyverkerier i bergen? Men äsch, jag är på vad än gänget planerar. Att få komma ut å dricka vin är ju kul vilket som och jag får ju passa på nu då jag fått reda på att den 12 november så åker pappan i familjen bort i en månad till Afrika vilket lämnar mig med jobb varje dag. Det ska bli kul och skönt att få jobba men det blir ju mindre tid åt att få hänga med jämnåriga lix. 
 
btw, så gjorde jag pannkakor igår (och briljerade med att vända de i luften!) men bha för att jag bor i en fransk familj så blev de kallade crepes och vi hade banan och choklad i de istället för sylt. MUMMA!

Say Something
Jerker

Varje gång vi pratar om pannkakor så berättar ni att mamma blev arg när hon fick veta att ni hade BÅDE socker och sylt på pannkakorna och plättarna hemma hos mig. VARJE gång. Fast modern fusksylt är ju socker... och pektin.

2012-11-06 @ 16:36:29

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback