Cinemaaaa



Det regnade igår och jag tror inte någon sköt fyrverkerier alls... Så, det blev bio och en fet pizza igår. Att gå på bio här var inte som att gå på bio hemma i Sverige, För det första så verkade det bara jobba EN person på hela biografen och salongerna var like med tre. Hon som jobbade pratade bara franska medans i princip alla gästera verkade vara engelsktalande. Lobbyn är skitliten och i denna finns det en biljettlucka, en godisautomat, en läskautomat och en popcornautomat. Josefin som är van vid SF och stora biljettkassor med en massa snacks och service blir otroligt förvånad och känner kanske att hon saknar den svenska bion. Nu till automaterna. I en godisautomat ploppar man i en peng och ner kommer godis. I en läskautomat ploppar man i en peng och ner dunkar en läsk. I en popcornautomat ploppar man i en peng, får ut en litenliten (typ stor som en mjölkkartong) kartong som man själv placerar i en lucka och sedan fäller man ner en liten plast dörr och så klickar man på en knapp å så skakar hela maskinen å sen kommer pocornen å när den slutat skaka så fäller man upp den lilla plastdörren å tar ut sina popcorn. En hel vetenskap bha för att få litelite popcorn då det inte stod några instruktioner alls på maskinen och sen när man smakar de och dem är sockersötade så blir man ju fett besviken. Sen när man väl sitter inne i salongen och har ätit upp de äckliga sockersötade popcornen så är det typ en halv deciliter med opoppade kvar i botten. KUL att spendera pengarna på det bha? Ne. Ne nu saknar jag svenska popcorn. Send me some?
Väl inne i salongen får man sätta sig vart man vill. Det var ju fett men ne, svensk bio är bättre. Bättre stolar och mugghållare, här har de inga mugghållare. vafan?
 
Varning - lite spoiler alert.
 
James Bond, vilken jävla kille. Vad han än gör så älskar alla honom och det är ju fett men hela 'skyfall' filmen blev ett platt fall för mig. Eftersom att man vet att han är James Bond och aldrig kan dö så försvinner hela spänningen med att det dyker upp 20 män med hagelgevär utanför hans hus eftersom att man VET att han kommer överleva. När det kommer till brudarna i filmen så sätter han ju på alla och det gör ju också att det inte finns någon spännng i det.. när en brud står där naken i duschen så VET man att han kommer att dyka upp närsom. Ne, Bondfilmerna är bajs och nej han är ingen superhjälte och nej han är inte snygg. Hur gammal är han? 42 liksom? Jag roar mig hellre med Thor eller Iron Man. 
 
Eller Bilbo. Jag har börjat läsa 'The Hobbit' eftersom att filmen kommer ut i december. Senast jag läste den (fick den läst för mig) var när jag var 8 år typ och det som var roligast då var att min pappa hade samlarkort från LoTR så man kunde se bilder på alla monster och fenomen. Ne, nu läser jag den på riktigt och dessutom på engelska. Visst är det en barnbok.. eller tonårsbok.. men det är första gången som jag kommer att läsa en hel bok på ett annat språk än svenska. Om jag läser ut den vill säga.. men det gör jag nog. Jag känner att jag behöver öva mig på att faktiskt sitta med en bok i handen och förstå dess innehåll tills det att jag ska börja plugga i vår. Bara försöka finna den där koncentrationen som jag inte haft sen.. början på trean i gymnasiet... ?

Say Something
Jerker

Fan du kan ju inte outa mig så där... värsta supernörden. :o(

Svar: Supernörd is the new thing! Be proud!
Caroline Josefin

2012-11-09 @ 09:37:07

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback