Preparation


Som känt är ju snön kommen. Hej hoppla! Just nu ligger jag i min fina dubbelsäng och varvar min blick med att titta upp på de mäktiga takbjälkarna och ut genom fönstret där snön really is dumping! Jag har nog aldrig sett såhär mycket snö falla från himlen på en och samma gång. När man går ut så ser man typ 5m fram och sen försvinner liksom kulisserna i den fallande snön. Det är askoolt och jag blir verkligen fascinerad av det. Snön kom ju för en vecka sedan och nu har den lagt sig 1m hög på marken. Jag har läst och hört om att det är massvis av snö i Sverige också. Hej Gud och tack för detta! Snow is awesome!
 
BIld på vår veranda från igårkväll.
 
I och med att snön är här så ska ju jag börja åka skidor. Det hetaste snacket i stan just nu är att alla liftarna öppnar på lördag (dvs imorgon). Alla pratar om hur man ska ta sig till vilken och lift och med vem. Jag förstår ju inte mycket av det där pratet då det är första gången jag är i alperna och det kommer vara typ.. 7e gången jag står på skidor i hela mitt liv. Det är lite nervkittlande att veta att jag kommer stå där uppe i bergen imorgon på mina skidor och liksom, ta mig nerför (!!!) ett jävla BERG på smala plastgrejjer. Hej å HÅ. Ja juste, för skidor har jag. Familjen köpte ett par till mig när det var loppmarknad i skolan. Vi införskaffade också skidjacka, skidbyxor, pjäxor och underställ. Vi saknade ju lite grejs så idag drog jag å morsan iväg till Sallanches, lämnade in minibilen på verkstad och drog sedan iväg till ett sportcentre och inhandlade resten. Det blev ett par nya skidglasögon, poles och vantar. Hej å HÅ igen, nu har jag hela utstyrseln för att gå skiing. Sjukaste. PLUS att jag blir.. inte illa till mods men... jag är liksom liiite för artig för att bara tacka och ta emot en hel skidoutfit (som för övrigt går  lila och vitt, huuuur snygg kommer inte jag vara i backen?!). SÅ jag tackade tusen gånger och frågade om jag kan hjälpa till med något extra och la till att jag INTE vill ha några julklappar efter detta. Tack Mamma och Pappa för att ni gjorde mig till en artig mespropp? Morsan här tyckte mest jag var jobbig så när vi satte oss i bilen slutade jag med tackandet och pratande om hur kul det ska bli att prova åka skidor igen. 
 
AHHHHH! Juste. I butiken såg jag dessa.
Visst att ni ska visa hur kläderna ser ut på en bebis men vafan?
Måste ni göra det såhär butalt? Det ser ju ut som döda ungjävlar. Usch.
 

Say Something
cornelia

Vilken mysig blogg du har! Och ja vi har mycket snö i sverige, såååå fint :D

Svar: Tack så mycket! Fina nostalgibiler på din blogg. Glöm bara inte att blicka framåt! <3
Caroline Josefin

2012-12-07 @ 11:20:05
URL: http://cornelias.spotlife.se

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback