Välkommen tillbaka!


Tack så mycket!
 
Jag har haft fullt upp sedan besöket i Sverige, därav har bloggen lidit. Men nu är jag tillbaka! Idag, för första gången på en månad, har jag städat hela lägenheten. Allt skolmaterial har jag packat ner och stoppat undan, för nu har jag SOMMARLOV! Det känns otroligt konstigt men skönt att jag kan sitta här vid datorn utan att ha skuldkänslor över att jag inte pluggar istället. Efter mitt första år på univeristetet så vill jag stryka under hur tufft det är att plugga.
 
"Allt studenter gör är att sova, äta och festa" Jovisst sover vi och äter mycket. Visst lägger vi mycket pengar på öl och fest, men det är för att vi kan. För de dagar när vi sitter bakis i skolan är det bara oss själva det drabbar. Allt arbete som går förlorat under en bakisdag har ingen inverkan på någon annans jobb. Det här är kanske den sista tiden i livet som man bara lever för sig själv. Därför ser det ut som att vi bara sover, äter och festar för vad vi gör utöver det är helt vårt eget. Alla de timmar som jag har lagt ner på att läsa, skriva, förstå och upprepa material har ingen annan tagit del av. Jag har gått 20h i veckan i skolan men pluggat dubbelt så många. Alldeles själv. Det krävs mycket motivation och självdisciplin för att det faktiskt ska bli gjort. Jag är stolt över mig själv. Att gå i skolan är svårt. Punkt. 
 
Här är en bild tagen en av de dagarna då jag gått i skolan och spenderat resten av dagen i biblioteket:
 
Påsarna under ögonen är stora och mitt vanliga ear-to-ear-smile är inte där. Utöver skolarbete har jag underhållit mig själv med spela HayDay på Benjamins iPad för att varva ner, kollat på diverse avsnitt av olika serier såsom Game of Thrones och Modern Family, ätit skräpmat då det inte funnits ork till att laga någon och.. och sen kan jag inte komma på något mer. 
 
Jo, ja skrattar till bilder på BitStrips ibland för att de ofta är så spot on!
 
 
 
 
Från och med idag kommer också en English Short Version att finnas med på alla mina blogginlägg där jag skriver kort om blogginlägget på Engelska á la Silversaga. I'll get the hang of it soon. 
 
English Short Version:
Being a student has been tough and I am finally enjoying a day not studying without the guilt. 
 

Say Something
Mamman

Du är fantastisk! Och det enda du kommer att komma ihåg sedan är hur roligt det var att plugga. ;) Nu ses vi snart min goa unge, jag räknar dagarna.... Puss

2014-05-15 @ 07:22:22

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback