Lätt som en plätt


HTML, Hyper Text Markup Language. Det är vad vi lär oss på IT lektionen idag. Vilket skämt. Jag lärde mig HTML innan jag lärde mig engelska. Det var nämligen så att på Lunarstorm.se så var det HTML som gällde när man gjorde sin egen profilsida. För att få bilder att blinka och text att glittra så var man tvungen att kunna HTML. Så lilla Josefin på 11 år satt hemma och lärde sig detta helt själv. Genom att testa mig fram och försöka om och om igen så lärde jag mig HTML utan att veta vad <body> eller <p> betydde. Det är ju funktioner och funkade det inte så hade jag gjort fel. Gör om gör rätt. 

Det känns riktigt löjligt att jag sitter här på en föreläsning om HTML.. Kan jag visa henne den här bloggen tror ni? Då kanske jag slipper gå på lektionerna? 




Say Something

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback