Class no.2: Economics Perspectives


Dermot är en 45-50 år gammal man med en overhead som lyser upp whiteboarden längst fram i det stora klassrummet. Han har en svart, en röd och en blå overhead penna som material och en väldigt entonig röst. Han skriver och ritar på sitt overheadpapper som aldrig tar slut. På riktigt. Han har overheadpapper på rulle. Alla vi elever antecknar och våra huvuden nickar under hela lektionen. Upp med huvudet, se vad han skrivit, ner med huvudet, skriva vad han skrivit, upp med huvudet, se vad han skrivit o.s.v. Det finns inga papper som berättar för oss vad kursen kommer att innehålla och vi har aldrig någon aning om när han ska komma till poängen av vad han pratar om. Vi antecknar och lyssnar och när det kommer till tentorna senare får vi hoppas på att anteckningarna är bra nog. Att se honom där framme i overheadljuset är knäppt. Det är liksom som att åka tillbaka i tiden. Vart tog den moderna tekniken vägen liksom?

 

Jag vet inte om jag gillar ekonomilektionerna än.. Dermot är speciell och ämnet har jag aldrig haft förut. Så just nu går det inte riktigt ihop för mig. Han pratar om efterfrågan och behov och hur efterfrågan förändras då något i världen förändras. Som skrivet, man vet inte när han ska komma till poängen och än så länge har jag inte riktigt sett någon poäng i det han sagt. Vi håller tummarna än så länge.  

 

 

Say Something

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback