Food is it


Jag börjar ett med att skriva ett uppdateringsinlägg om maten. Jag har ju nästan slutat sakna svensk mat och känner istället cravings för det som faktiskt finns att köpa här. Det beror mycket på min inställning faktiskt och inte på vad jag faktiskt är sugen på men bacon till exempel blir jag inte alls sugen på längre. Visst skulle jag vilja ha en stor fet portion bacon till frukost varje dag men eftersom att den franska baconen inte alls smakar eller ser ut som den där hemma så vet jag att man liksom inte kan få bra bacon och då minskar suget. Låter det wierd? Hör på denna då!!! Jag har cravings för crabsticks! Asså hallå, jag har förvånat mig själv nästan varje dag under denna 'resan' men det här är ju nästan sjukt. Nu har vi alltså alltid stora paket med crabsticks i kylen och jag kan lätt äta ett helt paket med 20st i som snacks till en film. När jag tänker på det nu känns det äckligt men asså, det är så jävla puuuligt! Jag har ju givetvis analyserat detta beteende och kommit fram till att detta vidriga frossande i crabsticks måste ha framkommit därför att vi bara äter korv och kyckling här hemma. Jag saknar verkligen fisk å räkor men också riktigt bra tillagat kött. När jag åker hem till Malmö den 18e så har jag önskat räkor till middag av mina föräldrar, snälla låt denna önskan slå in! Och ja, anledningen till att man inte äter fisk eller bra kött är för att vi bor i en dal. Det är bökigt och kostsamt att få hit mat och därför är fisk och kött dyrt i butikerna och när man faktiskt köper den så betalar man mer för bensinen än för själva maten ju. Chamonix är en av Frankrikes mest luftförorenade städer just pga alla transporter och att det liksom inte blåser, så all förorenad luft liksom stannar här i dalen. De som bor i Cham älskar sin stad och eftersom att shopping av fisk ökar föroreningarna så skiter folk i att köpa fisk och ja. Ni fattar la hur det hänger ihop. Därför äter jag nu crabsticks och det är ett okej äckligt beteende för det kostar bara 1,68€ för ett paket! Dvs, 13kr. Annars här hemma ser allt ut som vanligt och jag har fortfarande inte hakat på familjen med efterrätt varje dag, chokladflingor till frukost och sirap till maten så mina jeans är fortfarande för stora. Nog om maten nu.

Idag skulle jag ju ha dragit ut och gått i snöskor med familjen men eftersom att jag var ute sent igår så somnade jag på soffan vid 13tiden och då drog familjen utan mig. Känns ju okej, då jag fick en 4h skönhetssömn och nu har jag ju massa energi för att gå ut igen! Yippie! See ya laterss! Xxx


Say Something
Jerker

Inte festa så mycket, det är inte nyttigt...

Bergen är rena hälsoinstitutet! Bara mankommer ovanför avgaserna.

2012-12-06 @ 11:34:14
Mikaela Sandström

Fin blogg, kika gärna in på min om du har tid!

Svar: Tack och Absolut! :)
Caroline Josefin

2012-12-07 @ 16:06:57
URL: http://mickis.blogg.se

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback