Bonne nuit!


Ligger i en gigantisk säng på ett loft i mitt nya hem. Kollar upp i det vita taket, som hålls uppe med bastanta träbalkar, och funderar på hur fan jag hamnade här. Det har varit fullt upp hela dagen och min hjärna exploderar av nya intryck och lärdomar. Man kramas inte, man pussas. Man har inte smör på mackan, man har sylt eller brie. Man tar inte av sig skorna när man kommer hem, man har dem på. Man tackar för allt som händer, man frågar hur alla mår hela tiden och då svarar man alltid med att man mår bra. Cava, Cava. Cava, Cava. Cava, Whatevah!
 
Imorgon är det första skoldagen. Då ska man vara extra fin! A tyckte att han skulle ha en dinosaurietröja... efter lite slagsmål och mycket kittlande så lyckades jag övertala honom till att lägga fram en skjorta istället. Vi klickade otroligt snabbt, jag och A. Han sprang fram till mig på flygplatsen och skrek att 'här är hon!!!' och resten av familjen kom strax därefter. Sen ville han bjuda mig på choklad hela vägen hem och pratade massor om bilarna som vi körde förbi. Väl hemma fick jag natta honom och läsa godnattsaga, första dagen! Ingen blyg gosse här inte, fett skönt!
 
Nu måste jag sova. Det blir en lång dag imorgon också med flera nya intryck och lärdomar.
 
Bonne nuit!

Say Something
Malin

Josefinfinfin, jossejossejossefin! Njuter i tanken å dina vägnar, salut!

2012-09-03 @ 23:14:59
Père Jërk

Det här blir spännande och roligt! Berätta om stan först. Hur många berg?

Svar: massor av berg. tänkte ta en cykeltur i stan idag (om vädret tillåter)
Caroline Josefin

2012-09-04 @ 08:01:29
Mamman

Uppdatera oss varje dag, heeela tiden.. :)
snart bokar jag biljett och kommer och hälsar på.
Puss Puss

2012-09-04 @ 09:36:49
Månsson

ahh, kul att det verkar gå bra ;D också skoj med blogg, så har man chans att ha koll på dig :-)

2012-09-05 @ 23:53:31

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback