Hey, I'm back!


Och det med stormsteg! För nu har jag bestämt mig (även om det from times to times kommer kräva blod, svett och tårar) att hålla igång den här bloggen. Jag har haft en tuff månad med många tuffa beslut och ensamma dagar. Men nu är jag i rullning igen. 
 
En uppdatering:
Ja, jag har bestämt mig för att skriva bloggen på svenska. För, vad trodde jag? Det är ju helt sjukt different att skriva på engelska än att prata på engelska. Det funkade liksom inte. Orden satte sig inte samman och det var svårt att få det att gå på engelska. Därför är jag tillbaka med ord på mitt underbara svenska språk. 
 
För dig som är ännu segare än mig så bor jag nu på Irland i Dublin. Jag gav upp det franska småstadslivet i Chamonix för att flytta till Dublin och gå i skolan. Universitetet rättare sagt. Dublin Business School ännu rättare sagt.
 
Benjamin, min charmiga brittiska pojkvän, har flyttat med mig. För fyra dagar sedan skrev vi på ett kontrakt för en liten tvåa i centrala Dublin. Vi flyttar dit idag och kärleken bara sprudlar runt omkring oss. Jag vet inte om vi någonsin har pussats så här mycket förut! Hoppas bara nu att han får ett jobb och kan stanna här med mig..
 
Så, skolan har börjat. På måndag börjar 'freshers week' och alla festerna. Men jag är inte nervös. Inte än i alla fall. För att ni ska förstå vad jag pluggar så kommer jag att börja lägga upp 'Class of the day' dagligen (med början på måndag) och berätta för er vad jag gör i skolan. Min favoritklass än så länge är 'IT essentials' där vi går igenom webdesign just nu men mer om det senare!
 
Dublin. Jävlar vilken tuff stad. Ni kommer att få läsa mycket om den. Jag älskar att vara tillbaka i en storstad men Dublin är inte vad jag trodde det skulle vara. Och jag har inte ens testat på utelivet än. 
 
Puss på alla där ute som vill följa med mig på ännu en resa och Hej på alla er som är nya. Tack!
 
 
 

Say Something
per å nettan

Vad kul och spännande - Go for it !

2013-09-28 @ 15:15:15
er far

Du är bra tokig, men jag älskar dig just därför. Tokfia! Dublin verkar inte så kul... faktiskt.

Svar: Tokfia? :) Vi får se om jag hittar nått kul här.. Annars ska ju Irlands landsbygd vara fantastisk!
BusinessBird

2013-09-28 @ 17:33:52

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback