Class no.4: Maths and Statistics


En lång, smal och väldigt intressant man håller i dessa lektioner. Han är väldigt berest och allmänbildad och sätter alltid in matematiken i situationer man känner igen och förstår. Det är ju också precis därför vi lär oss matematiken nu. För att använda den senare i arbetslivet.

 

I kursen ingår:

Ja juste. Det har jag inte papper på. För här har vi en lärare som laddar upp allting på Moodle. Moodle är ett onlineverktyg för alla på DBS. Här har alla en egen profil och en egen liten hårddisk. Därför, om jag nu vill se matematiklärarens schema för hela terminen så måste jag gå in där. (och det orkar vi inte nu, eller hur?) För han är modern. Han laddar upp allting. Till och med matteboken. Men den skrev jag ut. Så nu har jag en rosa pärm med 47 dubbelsidiga A4 med matteproblem på. KUL!

 

Matematik har alltid varit enkelt för mig och det här blir nog inte någon stor utmaning. Jag satsar ju absolut på att få ett stort fett A i hela kursen så det kommer väl krävas lite extra arbete gentemot det han laddar upp på Moodle. Men det ska nog gå. För matte är kul. Det lärde min släkting Palle mig när jag var liten. Så jag är mer än redo för den här kursen!

 

 

Say Something

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback