Class no.3: Business context and Organisation


LOVE! Läraren är en 40 årig stilig man i skjorta som föreläser om hur företag fungerar. Än så länge har det varit väldigt basic och riktigt kul! Jag har ju jobbat inom lite olika företag och nu får jag äntligen veta hur dem fungerar. YES! Det var därför jag kom hit! Teach meeee mooore!

 

Målen med kursen: (som jag skriver på engelska för jag vet inte vad alla orden betyder än)

  1. To develop learner knowledge of a range of general business concepts.

  2. To build learners knowledge of the concerns and contribution of each of the principal function areas of business.

  3. To acquaint learners with the impact of business of the external and the internal environment in which modern business operate.

  4. To make learners familiar of concepts of enterprise and entrepreneurship.

  5. To develop a broad foundation level knowledge of the roles and application of accounting and finance in business entities.

  6. To allow learners sample practice of select skills within functions.

 

Gjorde det er lite smartare kanske? Jag vet inte riktigt vad allt betyder men det låter riktigt bra! Haha! Det är den här kunskapen jag vill ha. Det är den här kunskapen jag har saknat. Det är den här kursen som kommer göra att folk lyssnar på mig när jag tar upp idéer och vill utveckla deras företag. Förut så har mina chefer bara klappat mig på huvudet och sagt 'du är väl smart du' typ. Det kommer att förändras och jag kommer att bli farlig på arbetsmarknaden. För jag kommer att äga den!


Say Something

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback