Allt det där som har hänt.


Två veckor är det nu. Två veckor utan en riktig internetuppkoppling. Här är vad som hänt;
 
Englandresa
Helt sjukt fantastiskt. Att få komma hem till Benjamins brittiska familj och vara med i deras liv för en stund va hur kul som helst! Under de 4 dagarna shoppade vi kläder, såg Iron Man 3, spelade golf, träffade hela tjocka släkten och åt på restaurang varje dag. Det var en perfekt liten semesterresa. Det allra fetaste var nog dock bara att vara där och vandra runt bland Benjamins gamla kvarter. När vi gick gata upp och gata ner så pekade han och tjoade om hur 'här fick jag mitt första jobb' och 'här brukade vi sitta när vi tjuvrökte'. Och ja, alla kvarter ser typ EXAKT likadana ut precis som man tror sig dem ska göra. Bruna tegelhus med vita knutar. Överallt. Jag som brukar vara en master på att hitta runt hade fan fortfarande ingen aning om vart saker och ting låg när vi körde runt där sista dagen. Nästa gång jag åker dit så blir det kanske lättare och mindre stressigt. Vi for ju runt där bland mormor och farmor och moster och allt va det var. 
 
Hemkomst
Vi kom hem till vårt kära Chamonix på söndagen förra veckan. Ner var en rätt nedstämd hemkomst faktiskt. Benjamin hade ju faktiskt inte varit i England på typ ett halvår så han hade nog behövt lite mer tid där för när vi kom hem så blev vi liksom sängliggandes hela måndagen. Vi kollade på serien breaking bad, åt tortellini och saknade våra familjer. Utan internetuppkoppling i lägenheten så känns familjen liksom så himla långt bort. Tisdag och Onsdag drog vi ut och sådär men fortfarande inte riktigt glada i kroppen.. 
 
Couchsurfare
På onsdagen blev det att vi fick rycka upp oss då vi skulle ha en couchsurfare hos oss till och med söndagen. Couchsurfare undrar ni då förstås.. jo juste. Kolla in det här på couchsurfings hemsida. Men för att förklara det lite kort så signar man upp på hemsidan antingen som en host eller som en traveller. Vi är då hosts eftersom att vi har en soffa att låna ut. Sedan får man requests från folk som skulle vilja låna soffan sisådär en dag eller två. Vi har nu haft två personer som har kommit och sovit hos oss. Den första var en 23årig tjej från San Fransisco som sov hos oss i 3 dagar för typ två veckor sedan och den andra som var här denna veckan var en 19årig dansk grabb. Vi hade skitkul med dansken då vi tog honom upp i bergen på vandring, upp augille du midi och ut på stan i natten. Hittils tycker vi couchsurfing är fett kul då de man möter är på resande fot och har massor av erfarenheter som jag och Benjamin inte har. PLUS att de är sjukt tacksamma över att man lånar ut soffan. VI har fler inplanerade och vi ser verklige fram emot att välkomna dem också! 
 
Förutom detta så är dagarna fyllda med nya saker. Benjamin har köpt en lina så vi lär oss att helt enkelt gå på lina nu. Vi har också två skateboards så det har jag så smått börjat försöka mig på. Klättringen har inte riktigt kommit igång men jag har iaf varit uppe en gång. Sedan är det basket. Det gör jag väl mest för Benjamin... han älskar basket men är ju fett lång och fett duktig på det så.. det är ju inte sådär jättekul. Men säg inte det till honom. ;-P Tennis har vi också! Vi ska börja spela tennis. Det blir nästa vecka och det ser jag fram emot jättemycket också! För att prata ännu lite mer om Benjamin så har jag börjat lära honom svenska på heltid typ. Hemma i lägenheten har jag satt upp svenska lappar på va allting heter så nu när han serverar mig te på kvällen så säger han 'vattenkokare' och 'kopp' och 'Scchheeed'. utöver det så försöker jag att prata svenska så mycket som möjligt. Det är svårt bara.. för det går ju så mycket snabbare och smidigare att prata engelska. Men, jag har ju ett mål och det är att ha världens charmigaste pojkvän pratandes svenska i Sverige i augusti. Jag brukar ju fullfölja mina mål så detta ska nog gå det med! 
 
 
Välkommen tillbaka in i mitt liv
(och jag hoppas att jag ska kunna fortsätta berätta om mina dagar nu på en s.k. daglig basis.)
 
 

Say Something
Er far

Nice

2013-05-15 @ 18:49:51

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback