Midsommar, eller?


Inte? När man bor i Frankrike blir det ju inte så mycket midsommar...

Dagen började med en stressig morgon och en liten W som absolut inte ville till skolan. Skitkul. Det är så himla jobbigt när man måste slita och dra i en liten envis 4åring som gråter. Både fysiskt och psykiskt. Sedan var jag tvungen att skynda mig till min skola då jag skulle ha en presentation (ja, på franska!) om midsommar. Jag kom såklart försent och fick därför ställa mig vid tavlan direkt och köra. För så är det med franskan, liksom tuta och köra. Jag kan redan alla ord och hur man sätter ihop meningarna, nu gäller det bara att bli flytande. Efter lektionen vid 12 så drog hela klassen iväg till Chambre Neuf och käkade plat au jour. Eftersom Chambre är en svenskägd bar så bestod dagens meny bland annat av detta:

 

 


Fatta hur jävla underbart det var att få käka lite skagenröra och fisk!! Åhhh! Här på Chambre hängde jag till klockan fyra och sedan vart det vidare till skolan. Hämta ungarna, tjoa och stimma hemma, laga middag och lägga till sängs.

Eftersom att det är midsommar idag så har typ alla barer öppet till fyra. (Det är ju faktiskt fullt med svenskar på denna turistort.) Jag funderade därför på om jag skulle dra ut när morsan här kommer hem... men så började det spöregna nyss. Jag stannar nog inne och kollar på dokumentären om Danmarks farligaste fångar istället.


Say Something

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback