Barnmat. Socker.


Det här inlägget börjar med en bild på vad jag åt till lunch. Gul zucchini och grafittiaubergine. Det ni! Asså, i helskotta vad mumsigt det var med lite fina grönsaker. Den färska rödlöken som också finns på bilden var helt gudomlig! Som skrivet innan är ju allting så sunkigt i Cham. Passy asså, min nya supermarket, min nya kärlek. 

 

Förutom asgod lunch så gjorde jag 100 chokladbollar efter skolan. Benjamin hjälpte till men det blev en vansinnigt massa rullande ändå. De 100 chokladbollarna gjordes eftersom att det var skolavslutning idag. Ja, en tisdag. Fransoser... 

Så, jag hämtade barnen i skolan vid fyra och piffade upp dem. Lite glittrig klänning där och pikeskjorta där och VOILA! Skitsnygga små barn. Vid fem var vi på 'majestic' i stan och trängdes med alla andra från samma skola. Jag lämnar in A och W till sina lärare och intar en plats i publiken. Sedan sitter jag där helt själv i två timmar och kollar på när franska barn sjunger och dansar varav ungefär 10 min är intressanta då mina egna fina aupairbarn står på scenen. Hujedamig.

 

(Bara jag som klätt upp mina barn..? hrm..)
  
 

Sedan är klockan sju. Välkomna till det franska samhället och deras folk. NU, klockan sju på kvällen serverar vi ungarna en buffé med socker. Så, längst bak i salen har de ställt upp ett långbord där de dukat fram allt som vi föräldrar har tagit med oss. Förutom mina 100 chokladbollar finns det alltså läsk och kakor i mängder. Varsågoda små barn, bli hyper nu! Jag ger A fem minuter av frossande och sedan drar jag tag i honom, 'sista nu, okej?!'. Förvånansvärt nog går han med på det. Antagligen för att han redan lyckats få i sig typ 1kg socker. Tar sedan också tag i W (som typ sitter och somnar i ett hörn..) och drar hem. Först av alla. Väl hemma blir det soppa till middag, ingen efterrätt och sängdax. Godnatt. 

 

Say Something
Mamman

Fina barnen! Jo, du kommer att bli en superMamma en dag. :)

Svar: Kommer jag kanske.. :)
Caroline Josefin

2013-06-26 @ 08:32:24

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback