Jobb, block och öl


Att jobba igår gick super. Det började regna på kvällen så det blev riktigt lugnt i baren. Bara några stammisar som satt med varsin öl liksom. Jag fick då lite mer utbildning om placet. Vart de olika lagren är, hur man städar upp, mer om hur kassan fungerar m.m. Efter stängning fick jag skjuts hem av en som jobbar i köket och it turns out att vi är grannar! Liksom, dörrarna bredvid varandra! Riktigt skumt att vi inte råkats på innan. Väl innanför min egen dörr så vart det läggdax!

Idag har jag varit i skolan och efter det runt i Chamonix in the search of a kollegieblock. Men, precis som allt annat som jag behöver i Chamonix så finns det inte. Eller jo, klart det finns kollegieblock men inga som bara hade vågräta linjer. Välkomna till Frankrike IGEN gott folk! Här har du inget val när du köper kollegieblock!! Det ända som finns är detta:

 

 
Så, nu är jag arg på Frankrike igen för att de är så himla nöjda med att bara ha ett alternativ. Därför drar jag till Terrasse och dricker en öl med min man. Skål!

Say Something

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback