It's on babe!


Livet tuffar på och nu är det mycket som händer. Igår fick vi besök på skolan av Antoine Cayrol som är en fett känd alpinist. Han berättade om klättringar och expeditons som han hade gjort runt om i världen. Han har bl.a. bestigit Mont Everest, gått tvärs över hela grönland och besökt både norpol som sudpol. Riktigt inpirerande och helt på franska. Underbart!
Efter detta gick jag ut och käkade lunch med några skolkamrater. Det blev supergoda crepes och endast samtal på franska. Hur bra?! På kvällen sedan korkade jag upp en flaska vin och spenderade några timmar på skype. 
 
Idag har det varit skola igen. En av eleverna gjorde en presentation på franska om kamchatka.. Inte säker på stavning där.. men whatever. Det var också intressant men talaren talade så himla lågt så det var svårt att höra vad hon sa.. Dessutom tycker jag att det blev lite väl mycket berg såhär två dagar i rad. Jag är ju inte riktigt lika förälskad i bergen som alla andra i Chamonix. Efter det så vart det en fet lunch med cordon bleu och zucchini at my house för att sedan springa iväg och städa huset. Vilket inte var så himla kul just idag då jag fann en massa äckliga grejer. Riktigt äckliga grejer faktiskt. Men mer om det i ett annat inlägg. Har såklart en massa äckliga bilder att lägga upp! 
 
Nu i denna stund så sitter jag på min balkong och dricker att glas vitt från bordeaux samtidigt som jag mummsar i mig gruyereost. Jag ska alldelles strax dra på mig outfiten som passar för klättring och dra ner till Gaillands. Det kommer nog bli en skön kväll med klättring i bergen och förhoppningsvis bbq efteråt. Nu i all hast så bjuder jag på en rolig bild från dagens livsmedelsinhandling som jag hann med nånstans där emellan städningen och nu.
 
 
 
Superglad och finnig med en maximerad kukost.
Hoppas ni får en fet kväll ni också! Hörs imorgon!
 

Say Something

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback