Scones å sånt


I mitt jobb som au-pair ingår det ju att laga mat och förutom när barnen är gosiga och kärleksfulla och glada så är matbiten den bästa. Jag slog ihop en riktigt fet middag i söndags. Jag fick improvisera massor eftersom att det inte fanns något i matbutikerna precis som jag förutspådde. Resultatet blev mozzarellafyllda nötfärsbiffar i hemlagad tomatsås med hasselbackspotatis och grillad zucchini. Det var MUMS. 
 
I måndags så fixade jag ihop en svensk-engelsk frukost till denna fransk-nya zeelendska familj och det gick faktiskt hem! Nybakade scones, mumsiga pålägg och grönsaker med citron te och lite kokta ägg. Här följer en bild på sconesen som jag blev sjukt lyckade! Det är typ.. 4e gången i mitt liv jag gör scones. Busenkelt ju!
 

Say Something
Becka [fotoblogg]

Åh så gott. :D
sv: Åh, tusen tack finaste du! Det värmer så mycket att du tycker det.
Lördagskramar. ♥

2013-03-03 @ 00:50:08
URL: http://photos-by-becka.fotoblogg.nu

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback