Klantigt, eller?


Jobbade idag. Oj vad jobbigt.. Jobb. Ja va 'schemalagd' i 15 min. Jag skulle lämna en check till fritidsgården som W ska hänga på under påsklovet. (Ja ne, de har inte påsklov förrens om en vecka, wierd va? fett sent!) Jag ska alltså hämta en check från huset och ta den till fritids. svårt? Inte precis. Att jobba 15 min på en tisdag, inte så dåligt huh? Så, jag hämtade checken i huset och tog mig till fritids. Där står jag, snygg men trött och utan något morgonkaffe i kroppen I 45 MINUTER! 
 
Vart är alla? Det ska ju vara fler folk här som ska anmäla sina barn till fritids? Vart är fritidspersonalen? VIll de inte ha folk på fritids längre? Är jag här på fel dag? Jag går runt byggnaden ett par gånger och dubbelkollar lappen på dörren. 2 Avril 2013, H0900 á la MJC Chamonix. Kollar klockan. Den är halv tio. VAD ÄR GREJEN?!
 
Såklart. Såklart. Jag står utanför fel fritidsgård. I fel sida av stan. Jag ringer och väcker Benjamin och stapplar hem på min dumma handikappade fot. Han sitter redan i bilen, jag hoppar in och sen kör han som en dåre genom stan. Väl vid MJC i stan så är det ingen kö och min franska går hem hos den mindre charmiga kassörskan i receptionen. Gjort. W fick en plats ändå. Även fast jag lyckades stå vid fel jävla byggnad. Bästa Au-Pair tjejen i världen, det är väl jag det? Haha! och 15 min jobb blev en timme. En hel timme jobb idag! Ojojoj, jag har det tufft. 

Say Something
johanna

tack, jag gillar den med :) åh, vad spännande att bo i frankrike!

2013-04-04 @ 17:22:51
URL: http://mixband.blogg.se

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback