Fall is coming


Just nu sitter jag i huset i Chamonix och äter en broccolipasta medans jag väntar på att tvättmaskinen ska bli klar. Mina tankar vandrar iväg och fantiserar om hösten. Jag fantiserar om vart jag kommer vara, vad jag kommer att göra och vem jag kommer att hänga med. Hösten 2013 kan bli densamma som 2012, dvs att jag bor i Chamonix och jobbar som au-pair fortfarande, eller så är jag på andra sidan jordklotet och gör något helt annat.
 
THE SKY IS THE LIMIT
 
För det har jag planerat att den ska vara. Jag har sedan januari månad varit så inspirerad av mig själv och av folket i Chamonix att jag för hösten har skapat mig massor av alternativ att välja mellan. Man kommer ju ingenstans om man tror att allt ska lösa sig av sig självt. Det är ju så klassiskt. Det är ju vad alla försöker berätta för dig under din uppväxt. Eller, i alla fall under min uppväxt. Det har också alltid funkat för mig. Jag kämpar alltid. Så fort som jag hittar något jag vill ha eller som jag vill uppnå så ser jag till att komma i mål. 
 
VILL - KAN
 
Vill man så kan man. Den påminnelsen fick jag igår då jag kollade på Biggest Loser på tv4play. Den personliga tränaren Mårten i programmet skrev det stort med en svart permanent penna på den vita gymväggen. VILL - KAN. Anledningen till att jag började kolla på BL i år var för att Katarina va med. Katta gick avgångsklassen på Heleneholms gymnasium det året som jag började där. Jag har aldrig haft en riktigt konversation med henne vad jag kan minnas och hon minns nog inte mig alls men, av någon anledning, så har hon alltid inspirerat mig. Jag har alltid följt henne på fejjan, via hennes bloggar och nu på tv4. Men det är inte bara hon som inspirerar i BL, alla deltagarna är ju helt fantastiska!! Mårten också. Tummen upp för honom. Hela programmet visar verkligen att man kan om man vill. 
 
IT'S MY LIFE AND IT'S NOW OR NEVER
 
Kloka ord. Precis så känner jag nu och jag är så himla nyfiken på vad som kommer att hända i höst!! Som sagt har jag skapat många möjligheter och jag kommer nog att stå inför svåra val i sommar men det är bara att köra på för faan! Det är mitt liv, mina ambitioner, min vilja, jag kan och det är now or never. SÅ DET SÅ!

Say Something
Mamman

Du är så klok!!! och sååå saknad! Puss

Svar: Inte så saknad som du och familjen är av mig!! <3
Caroline Josefin

2013-04-29 @ 13:17:37

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback