Tappade min mobil också men vi struntar i den biten va?


Klockan är 13:58, jag ligger naken i en dubbelsäng i Frankrike och läser igenom news feeden på facebook. Jag har precis vaknat då jag gick och la mig efter det att jag lämnat ungarna på skolan. Frukosten står kvar på matbordet nere i vardagsrummet och jag borde gå upp, ta en dusch och clean the mess. Men what's the hurry? Fransmännen ställer ju inte in mjölken i kylen ändå så den kan ju stå kvar. Brödet plockar de inte in i påse utan låter ligga framme å stelna så det kan ju ligga kvar. BabyBelosten är äcklig som den är och sirapen håller till 2020 typ. Mitt nästa mission efter att ha städat upp frukosten är att hämta barnen i skolan. 18:00.. Så jag ligger kvar någon timme till i dubbelsängen tror jag...
 
Jag gick ut i lördags! Klapp på axeln! Josefin är tillbaka. Jag kände igen mitt gamla jag.
Jag drog till den där svenskägda baren Chambre Neuf och kände mig fett fånig som stod helt själv med ett glas vitt vin och försökte se ut som om jag brydde mig om livemusiken. Jag stod själv i ungefär 7 min skulle jag tippa sen kom det fram en medelålders skallig man och började prata med mig. Han frågade frågor och jag svarade med antingen 'Yes' eller 'No' så tillslut orkade han inte hålla konversationen levande längre. Men vad tror han? Jag är 21 år.. vad va han? 40 typ?
Står själv i ungefär 3 min och sen vinkar en snygg mörkhårig man på mig att jag ska sätta mig hos honom å det gör jag. Hamnar då hos ett gäng, fett snygga, italienare som är i Chamonix för att klättra i berg. De berättar (skryter?) om husen de äger, bergen de klättrat på och hur kul vi ska ha när jag följer med upp i bergen eller hem till Milano. Baren börjar stänga och jag försöker skaka av mig den här Lucho (väldigt trevlig och snygg men lite väl på) som vill följa mig hem. Jag går fram till baren, som nu är i fullt sjå med att plocka undan och städa, och frågar rakt ut 'Hej, är ni svenskar?' varpå några svarar ja. Jag sätter mig ner, presenterar mig och sen börjar spriten komma och minnet börjar svika mig här... 
 
Puss å kram, skumbanan! Nu kanske jag ska ta den där duschen... 

Say Something

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback