Mountainbiking


Ännu ett äventyr. Pappan kör bilen ut ur Chamonix och parkerar i en liten by. Vi hoppar ur och lastar av cyklarna. Han räcker över en röd vindjacka, ett par handskar och en hjälm till mig. Fan. Nu kommer jag bli ful. Röd jacka asså. RÖTT! Men Jag ska ju bara vara i skogen.. ? Tar på mig the gear och hoppar upp på cykeln. VI börjar alla cykla ut i skogen och jag försöker verka cool. Jag känner hur min balans och min hjärna inte riktigt är med när vi börjar cykla över steniga och smala stigar. I vissa backar står jag nästan på näsan men jag fortsätter. Min hjärna är väldigt crazy just nu, den fattar liksom ingenting. Det är otroligt läskigt att cykla och känna hur du kan stupa framåt närsom och skrapa upp hela fejjan men också väldigt kul då det är något nytt och jag blir stolt över mig själv som är i skogen igen. Efter ett tag på cykeln så börjar jag känna hur den funkar och börjar köra lite mer riskfyllt. Både för att visa mig själv att jag kan och vågar men också för att 8åriga A bha cyklar på som en jävla galning! Han kör rakt igenom stora vattenpölar, över vattenfallsmynningar, hoppar från stora stenblock och kör jävligt snabbt i nerförbackarna. Det triggar mig som fan, jag kan ju inte vara sämre än en 8åring liksom?! 
 
När vi cyklat i 20 min så känner jag mig som fukkin superman! Här är jag i Frankrike och cyklar på en mountainbike i skogen! Nu cyklar jag över vattenfallsmynningar, igenom stora vattenpölar, över broar och kör jävligt snabbt! Hoppen får vänta till senare.. så modig känner jag mig inte. Men jag önskar nu i efterhand att jag hade haft någon sorts kamera på styret för hela cyklingen var AWESOME och skulle vilja göra som min mamma gör med sina hopptävlingar, VISA ALLA hur awesome jag är! Men men...
 
När vi kom hem såg vi ut som lergubbar allihopa! In i duschen och SKRAPA av leran från fejs och ben. Jag längtar till våren. DÅ ska jag minsann köpa en egen cykel och så så jag bara klättra massor och cykla massor! Fan asså. När jag känner såhär efter det att jag varit ute i Chamonix så känns det som att jag aldrig kommer flytta tillbaka till Sverige. 
 
Ha en fet kväll! Nu ska jag ut å supa!

Say Something
Jerker

Bike on!
https://www.youtube.com/watch?v=3ky18ZIaZY0

Svar: Inte riktigt så smala spår där jag cyklade. Man ser hur lätt det är i videon. Asså, man behöver inte anstränga sig speciellt mycket. Det är mer kul än jobbigt. (:
Caroline Josefin

2012-10-14 @ 22:50:59

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback