I love London!


Nu har jag varit i London i två händelserika dygn och ÄLSKAR att vara back in a big city! Under dessa två dygn har jag åkt flygplan å tunnelbana, virrat runt i centrum för att hitta Nordic Bakery, sett hur min bästis bor och hängt med flatmates, fixat en GRYM halloweenfest, attendat på en GRYM halloweenfest, supit mig jättefull, dansat med både lejon, zombies och ölmannen, varit på en FET klubb, hånglat runt med engelsmän och utbytesstudenter, gått på marknad på Brick Lane, ätit snabbmat, shoppat tröjor och strumpor, blekt håret och nu sitter jag här i ett kök i London och väntar på att maten i ugnen som jag lagar till bästis ska bli färdig. Det blir baconinlindad kyckling med lite potatis till. Mmmmmhmmmm! Vi saknar bearnaisås dock... 
 
Nu har jag semester. Skönt! Det är förvisso bara 4 dagar men det känns himla skönt att inte behöva tänka på att mata och duscha någon annan som jag annars alltid måste göra. Det är också helt underbart att få träffa sin lilla bästis och umgås så som vi gjore förr med shoppande och tjejsnackande. Jag skrev ju också innan att jag trodde att lördagen skulle bli legendarisk och JÄVLAR vad London levererade! Jag hade så himla kul och alla va så otroligt schyssta och roliga! Min costume va ju egentligen planerad till att vara något annat, som sket sig, så jag målade en egen facemask av monstret 'Oblina' och hade en lång randig klänning till. Jag var jävligt snygg men kanske inte bäst utklädda precis... men äsch. Får la satsa hårdare nästa år.
 
Dagen efter gick jag å bästis till Brick Lane Market och vandrade i några timmar. Åt en skitgod italiensk burgare och satt sedan lite på starbucks innan vi drog hem och hängde med hennes flatmates vid matbordet. Idag har jag gått själv på stan och shoppat lite. Jag började med att käka 'Eggs Benedict' på en restaurang som blev en favorit senast jag var i London och sen drack jag en supergod caramellatte. Strosade runt, kollade på folk, kände ingen stress alls och vädret var hyffsat varmt. Njöt i fulla muggar och kände att allt jag handlade va nödvändiga saker såsom strumpor t.ex.
 
Att gå runt på smockfyllda gator och känna snabbmatslukten i den kvava luften är något som jag verkligen tycker om men det ska också bli himla skönt att få åka hem till underbara Chamonix igen i övermorgon. Jag saknar mina berg och klättringen och familjen massor redan. 
 
HEJ SVEJS!

Say Something

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback