Going to school - part of life.


Nu är jag 21 år och inser att jag måste fundera ut vad jag skulle vilja göra som vuxen. Ska jag bli socionom, ekonom eller arkitekt? Mina tankar har alltid varit lite låsta vid 'vilket yrke vill jag ha' men nu när man upplever nya saker och lär sig mer om sig själv och världen så inser jag ju att man inte behöver välja det där precisa yrket.  Man kan däremot välja något man tycker skulle kunna vara nödvändigt eller kul och som kanske kan sparka en i rätt riktning. Därför har jag gjort precis detta. Jag tänkte att jag skulle läsa något på distans nu när jag inte jobbar nine to five och faktiskt har mycket tid för mig själv. Därför har jag anmält mig till kurser som anses vara lite grundläggande inom ekonomi. Att gå en kurs - vilken som helst - kommer antagligen lära mig mer om hur högskolan funkar och det akademiska språket och just ekonomi är ju bra och grundläggande för allt man vill göra senare. Många har sagt till mig att jag är en liten entreprenör och när jag vill något så är det ofta inte svårt att åstakomma, som t.ex. när jag flyttade hit till underbara Chamonix, och med mina kunskaper från att driva en juicebar så tror jag att ekonomi kommer få mig att gå långt. Så när jag sedan kommer på den där sjukaste mest fantastiska affärsidéen så kan jag bha tuta och köra!
 
 
 

Say Something

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback