Bring in the new one!


Klättring. Fifan vad kul det är asså. Idag var jag vid klätterväggen heeeela dagen och solen stod på så jag hade bara linne å leggings på mig. Sommaren är inte borta än!

Nu har jag bott i Chamonix i snart två månader och jag känner verkligen hur jag växer och blir mer livserfaren för varje dag som går. Jag har också börjat känna mig lite smått schitzo.. den ena delen (låt oss kalla det den gamla delen) av mig älskar att shoppa, dricka sprit och ha så mycket planerat i livet som möjligt. Denna del hatar spindlar, höjder och att vara skogen samt att den inte ens går nära vatten utomhus. Den trodde också att den hittat sitt liv kärlek och det fetaste jobbet. Den nya delen däremot kör i helt andra spår! Spindlar, höjder och skog är vardag och att shoppa är helt lagt på hyllan. Den nya delen har ett helt okej jobb som ger lite pengar men mycket fritid och när det kommer till kärlek så bryr den sig verkligen inte överhuvudtaget. Planering.. Den nya delen bha wtf is that lixom? Hah! Fast vatten... Vatten är fortfarande lite läskigt. Det är där de båda delarna förenas på något sätt och när jag ställs inför nya utmaningar så känner jag hur jag tänker som två olika personer. Ja, SchizoJossan is my name.

Tillbaka till klättringen idag. Att klättra utomhus är något som jag aldrig trodde jag skulle göra innan jag kom hit och när jag klättrar så känner jag verkligen hur nya Josefin skiter i vad den gamla Josefin tycker och tänker. För när du klättrar så är du för det första högt upp i luften (om du vågar klättra högt vilket jag faktiskt gör) men jag känner mig inte alls rädd för att falla eller skada mig. För det andra så finns det en massa djur på väggen. Det är ju utomhus så kanske inte så konstigt men det är inte direkt det första man tänker på när man börjar klättra. Så när man är där uppe på bergsväggen, svettas som mest och klamrar sig fast med bara finger- och tåspestarna och stöter på.. låt oss säga.. en spindel.. eller kanske en ödla.. eller en geting.. så kan man inte göra mycket mer än att bara klättra vidare. Asså gamla Josefin hade ALDRIG bha klättrat förbi en ödla! Hon hade typ skrikit och släppt väggen! För det tredje så är nya Josefin bara kompis med alla de snygga hunkarna på marken. Gamla Josefin hade typ försökt hångla med allihop... Hrm...


Say Something
Jerker

Bra där, jävla unge. Kärlek till dig! Schizzofin

2012-10-24 @ 22:57:02
Jerker

Och hur gör du när du klättrar? Grejjer, grepp, trix? Typ av bana du klarar eller inte?

2012-10-24 @ 22:58:27

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback