Bakis


Om du skulle vara tvungen att välja mellan att dricka 1L fotsvett eller äta 1kg snor, vad skulle du välja då? Svårt huh? Och varför? vad skulle det krävas för vinst för att du faktiskt skulle göra det?
Skypeat massor med en bästis det senaste dygnet...vi är störda.. fett störda.
Bakis idag. Bakis-skypear. Skype är bäst när man är bakis. Då kan man sitta hemma, må lite illa och vara äcklig, men ändå hänga med någon. PERFA!
 
Igår när jag gick ut så gick jag inte långt då det ligger ett hotell ganska nära mig där det hänger många UKare och Aussies på nätterna. Hade kul med mycket trevligt folk och övade mig på att förstå den irländska engelskan som jag måste säga inte är lätt! Häll i dig 4 glas vin och en jägershot så kan vi tävla fan! Det är en svår sport att förstå vad de säger efter det alkoholintaget! Jag har iaf förhoppningsvis raggat upp lite vänner och framtida klättringspartners.
Drog mig hemåt mellan 3 - 4 nångång. Då hade det blivit mörkt, jävligt mörkt, och jag var tvungen att gå förbi Lac des Gailland som är en liten anlagd sjö. Sen innan är det känt att jag inte tycker om vatten, speciellt inte vilt vatten och absolut inte mörkt vatten, så när jag är precis vid kanten på sjön och ska börja gå runt så stannar jag. Tittar på det mörka vattnet och säger till vattnet att 'Nu får du gärna ligga kvar där och inte överraska mig med nåt för då dör jag minsann!'. Vattnet svarar med EN SNARKNING?! WTF? Jag sätter hjärtat i halsgropen, hoppar typ 2 meter rakt upp i luften av förvåning och kollar runt omkring mig som en galning. Då ligger det en man iklädd värsta termobyxorna och sover ett stenkast ifrån där jag står. Jag iaktar honom några sekunder och det kommer ännu en riktigt högljudd snarkning ifrån honom. Jag hoppar till lite igen och börjar gå med snabba steg längs med sjön (som jag nu i princip glömt bort innehåller massa läskigt vatten) och innan jag vet ordet av så står jag hemma i mitt rum. Jag häller i mig 1L vätska, tvättar bort sminket och lägger mig i sängen. Då slår det mig... wtf was that? En man som sover ute i gräset i Chamonix? Hoppas det var meningen att han skulle ligga där. Mina tankar spinner sig vidare och slutar med 'WHA TÄNK OM HAN VA DÖD' men hallå... han snarkade ju. Sen somnade jag. Lilla fulla jag. herregud. 
 
Ha en fet bakisdag! Ikväll kör vi på't igen! <3
 

Say Something

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback