All alone


Det regnar. Man hör hur det tjattar på taket och jag tänker tillbaka på husvagnen i Skanör. På hur mysigt det var att ligga på den stora luftmadrassen i förtältet med värmeelementen runt omkring och lyssna på sommarregnet som tjattrade mot vårt tält och alla andras. Men längtar tillbaka gör jag inte. Idag när jag gick på promenix i bergen så gick jag in i ett moln. Sånt får mig att inte sakna Sverige alls. Chamonix är för häftigt och nytt fortfarande.

Min mamma som har varit på besök åkte hem igår. Det var skitfint väder hela tiden och vi hade en fantastisk tid med lugna spa treatments och fartfyllda äventyr men nu, nu är det ganska skönt att bara ligga här och lyssna på regnet helt ensam.


Say Something

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback