Stukad fot


I tisdags när jag var i Grand Montets och åkte skidor så blev det många meatballfalls och ett av de gjorde mig faktiskt illa. För det mesta när man trillar är det ju is tora drivor snö och man faller platt ner med fejjan först... men den här gången var jag liksom i pisten och föll snett framlänges så att benen vek sig skitkonstigt och jag blev liksom fast i den fallna positionen i typ 1 min innan jag kunde röra mig och då kände jag att jag liksom twisted my ankle. Fuck. No more skidåkning för mig den dagen, tänkte jag... men det finns ju bara en väg ner och det är backen.. Antingen är man en pussy, tar av sig skidorna och vandrar ner eller så fortsätter man åket. på 2 km.. nerför. Så det gjorde jag. FIFAN vad ont det gjorde hela vägen men det hade väl gjort lika ont om man hade gått ner? Och det hade ju tagit längre tid.. ? 
 
 
Och ja juste. Grand Montets är fetmacoolt! 3300 m.ö.h och där uppe, ovanför molnen, satte jag på mig skidorna och åkte ner. Hur mäktigt?! och nej, det var inte på det första åket som jag gjorde det där fallet så ja jag hann åka mer än en gång. och för alla som vill uppleva detta med mig är ni välkomna att hälsa på! Chamonix är så jävla häftigt.
 
 

Say Something
Marie

Ohh ajaja krya på fossing, och så duktig du var som åkte ner ändå =D

Haha skoj att vi använder det ordet då =D

Svar: Hej å Hå! ;D
Caroline Josefin

2012-12-14 @ 12:40:53
URL: http://myflowergirl.blogg.se
Liinn ♥

Usch, hoppas det blir bättre i foten! :/
Men himla coolt berg :O

Svar: Tack! Det hoppas jag med! Och ja, bergen är fukkin awesome!
Caroline Josefin

2012-12-14 @ 13:05:05
URL: http://quad.blogg.se
Anna

Ja visst känns det så fruktansvärt skönt när man då sjunker ned i stolen/soffan och bara ser hur städat det är ;)

Svar: Fruktansvärt bra ja! Och i garderoben när man plockat in alla kläderna där. ^^
Caroline Josefin

2012-12-14 @ 15:08:25
URL: http://zparriz.se

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback