Baka å Pulka


Onsdag vare ja men ingen dans! Yippie!!! Den är slut för terminen och A har heller inga aktiviteter så det galna bilkörandet jag haft på onsdagar är över! Iaf för en månad framåt.. Så, eftersom att inga aktiviteter var planerade och barnen lediga så passade jag på att göra saker JAG tycker är kul! Men också saker för att de faktiskt ska bli trötta och somna på kvällen..

När Pappa var här i Cham så bad jag honom skicka pepparkaksformar till mig när han kom hem igen. De anlände tisdags kväll så en given aktivitet för onsdagen blev då pepparkaksbak!!! A tyckte det var fetmakul och lilla W blev helt täckt i mjöl. Sen duschade hon i en timme typ så bär jag skulle duscha fanns det inget varmvatten... Men iaf. Alla kakorna blev lyckade men vi hade inga nonstop så det blev gelegodis på de istället.. Inte toppenbäst precis..



Efter baket packade jag in ungarna och pulkorna i bilen och drog iväg till pulkabacken i stan. Eftersom att Cham är en vinterstad så har de givetvis en speciell backe för just pulkåkning. Den är hur schysst som helst! De har liksom gjort en stor kulle av all snö från stadens plogning och gjort en brant sida och en lite mindre brant sida å så staket på sidorna. Sen typ 7m från där backen slutar har de satt upp 'krockkuddar'. Det är liksom ett staket av kuddar som man kan köra rätt in i. Vilket A gjorde hela tiden och så snabbt och hårt som han kunde. Helt sjukt perfekt pulkabacke. Tänker tillbaka på den tiden jag åkte pulka och på hur farsan min tog bort de staket vi hade på bakgården, eftersom att det var i slutet av vår pulkabacke, så vi skulle slippa krascha in i de hela tiden. Men hallååååå, fifan vad de e kul att åka pulka!! Fortfarande vid 20års ålder!

På kvällen va barnen helt slagna och somnade sött på kuddarna. Mission accomplished!


Say Something

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback